Dag 4 donderdag 31 oktober Phakding - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Dag 4 donderdag 31 oktober Phakding - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Dag 4 donderdag 31 oktober Phakding

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

02 November 2013 | Nepal, Kathmandau

Dag 4 31 oktober
Vandaag begon als een beetje bewolkte dag om 5 uur in de ochtend gingen we op pad. De bagage was opgespits in grote reistas, van 10 kg een rugzak van 5 kg en een restant kledingzak. Het restant bleef in het hotel en de restas en de rugzak gingen mee op de trektocht naar het Basecamp Mount Everest. We gingen met een busje naar het viegveld en vanaf daar zijn we met een heel klein vliegtuigje naar Lukla gevlogen. Dat ging in twee kleine vliegtuigjes waarvan het tweede waarin ik met een half uurtje vertraging vertrok door teveel bewolking. De vliegtocht was een belevenis, we schoten heel scherp omhoog en schoten door het restant van de bewolking heen. Onderweg zagen we flarden van de grond en magnifieke bergtoppen. Pas vlak bij Lukla konden we goed de grond en de landingsstrip zien. De landing was een geweldige belevenis. We schoten omlaag naar de landingsbaan en stonden even na een baantje van zo'n 300 mtr stil voor een berg(no escaperoute). Na de landing hebben nog 4 uurtjes omhoog en omlaag gewandeld om uiteindelijk in het plaatsje Phakding te eindigen voor de lunch, we zitten dan op 2645 mtr. Als we gaan slapen is het ook de kamer echt flink koud.

• 02 November 2013 - 12:03

José:

Gelukkig was ik er niet bij in dat vliegtuigje, ik zou het jullie niet willen aandoen.