Dag 3 Woensdag 30 oktober - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Dag 3 Woensdag 30 oktober - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Dag 3 Woensdag 30 oktober

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

30 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandau

op tijd opgestaan voor een dag bezoek aan de plaats Kathmandu. Het is lekker weer zo'n 23 graden. Het is een stad met veel bezienswaardigheden. Een hele vuile stad met hele slechte wegen. Verharde en onverharde smalle wegen doorkruisen het centrum van de stad. Daar rijden auto's fietsers, risja's, motoren en voetgangers door elkaar heen. Het is het ergste wat ik ooit heb gezien. Overal zitten mensen langs de weg en in winkeltjes hun waren te verkopen. 'S morgens hebben we het centrum doorkruist. Er zijn honderden tempeltjes te zien, veel erge mooie maar ook veel kapotte. Op veel plekken staan ze rondom alle hoeken van kruisingen. Topper is het Dunbar square met tientallen werelderfstukken waaronder ook een levende godin. Dit plein hebben we samen met een lokale gids bezocht.
Onderweg hebben we wat gegeten in wat schonere plaatsen en zijn we in de middag met de lokale taxi naar het hoogste punt van Kathmandu gegaan waar de Stupa van Swayambhu staat. Een grote plek met een aantal gebouwen met daaronder deze prachtige stupa met gebedsvlaggetjes en heel veel gebedsrollen. Op deze plek wonen ook een grote kolonie apen. Vanaf deze plek zijn met een taxibusje met zijn vijven terugggaan naar het Harrati hotel, kosten 700 rupee. Morgen gaan we vliegen en de bergen in

• 30 Oktober 2013 - 18:50

Coosje:

Volgens mij hebben jullie een mooie dag vol met gave indrukken beleefd!
    Heel veel plezier met de bergtocht! Voor jullie allen.
    Hebben jullie al kennis gemaakt met de andere mensen van de groep of gebeurt dat morgen?

Groeten voor alle vijf!
    Ps leuke foto's

• 30 Oktober 2013 - 19:02

José:

Dat is wel bijzonder, het centrum met deels onverharde wegen. Morgen dus heel vroeg opstaan en dan heel veel succes met de avontuurlijke vlucht

• 01 November 2013 - 16:18

Ilse:

Klinkt erg indrukwekkend pap! Heel veel succes met jullie tocht en doe voorzichtig met jezelf! Hoop dat je ons op de hoogte kan blijven houden.

X! Rob, Ilse en Maureen