Dag15 zondag 12 maart Cameron Highlands Georgetown - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Dag15 zondag 12 maart Cameron Highlands Georgetown - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Dag15 zondag 12 maart Cameron Highlands Georgetown

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

12 Maart 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Om 8:45 uur vertrokken vanuit het hotel en al heel snel werden we gewezen op een lekke band. Gelukkig waren we in de buurt van een garage, er bleek een grote schroef in de band te zitten. We moesten even op de monteur wachten want die was net aan het bidden maar daarna was het snel opgelost. en konden we onze weg naar Kelly"s Castle vervolgen. Onderweg hebben we Mangostin, een heerlijke vrucht ujit de jungle, gekocht en een windgong. Kelly's Castle was leuk om te zien. Het kasteel was nog maar 100 jaar oud en toch al vervallen. Het was nog niet helemaal af toen Kelly zelf stierf en daarom is het ook niet afgebouwd. Daarna hebben we een tempel bezocht die Kelly liet bouwen na de geboorte van zijn zoon.
In Ipoh zijn we naar de tempels geweest die zijn uitgehouwen in de rotswand. Heel groot en erg indrukwekkend. Onderweg naar Georgetown zie je alleen maar palmbomen , palmbomen en nog eens palmbomen. Maleisie levert ongeveer 10 % van alle palmolie over de gehele wereld. In Gerorgetown heben we het goudmuseum bezocht waar ze ons lieten zien waar de goudmijnen in Maleisie liggen en hoeveel karaat goud kan zijn, Nederlands goud is 18 karaat en dat is maar 75% echt goud. Het laatste punt dat we bezochten was een prachtigee boedistische tempel waar het goud en de kleuren werkelijk op je af kwamen. Werkelijk een plaatje.
Aangekomen bij het hotel werden we aangenaam verrast in positieve zin.
Het hotel was namelijk een plaatje, mooie kamers en met een heel mooi zwembad.