Dag 14 zaterdag 11 maart Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Dag 14 zaterdag 11 maart Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Dag 14 zaterdag 11 maart Cameron Highlands

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

11 Maart 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Om 10:00 uur gehaald door Mourali en naar de Boh Thea plantage gereden. Daar hebben we het bewerkingsproces van plant tot thee gezien in de fabriek. Dit proces was heel anders dan bij de Sabah thee en duurde maar 2 dagen. Op de weg terug zagen we nog een bruidspaar dat foto’s aan het maken was in de thee plantage. De weg naar boven en naar beneden was erg smal, elkaar passeren was erg moeilijk.
De volgende stop was op een lavendel plantage. Deze was minder groot als gedacht en leek best wel veel op een groot tuincentrum. Binnen bleek ook dat erg veel van wat we zagen kitsch was. Iets waar de Maleiers dol op zijn. De rose garden die volgde was van hetzelfde kaliber. Wel heel veel rozen maar ook heel veel kunstbloemen in felle kleuren. Bij de Bee garden zijn we het pad naar beneden helemaal afgelopen langs alle bijenkorven. Boven hebben we ook nog honing en honingsnoepjes gekocht.
De vlindertuin die we bezochten was erg leuk met heel veel mooie vlinders.
Als laatste stop voor vandaag zijn we over een lokaal marktje gelopen zonder iets te kopen. Om 19:00 uur vandaag brengt de gids ons voor het diner naar een Chinees, we zijn benieuwd.