Dag 11 woensdag 8 maart Sukau - Reisverslag uit Sukau, Maleisië van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Dag 11 woensdag 8 maart Sukau - Reisverslag uit Sukau, Maleisië van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Dag 11 woensdag 8 maart Sukau

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

09 Maart 2017 | Maleisië, Sukau

Dag 11 Woensdag 8 maart Sukau
Vanochtend erg vroeg opgestaan om mee te gaan met de ochtend rivier safari, die om 6:10 uur vertrok. Vlak voor het vertrek begon het steeds harder te regenen waardoor praktisch iedereen afhaakte. Ik ben meegegaan met nog 2 Deense gasten. Het was niet best, keiharde regen en een snelle boot is een slechte combinatie. Een uurtje en 6 apen later hielden we het voor gezien en zijn we, behoorlijk nat, terug gegaan naar de lodge. Om 10:00 uur volgde een wandeling over een pad dat van de lodge door de jungle liep. Dat pad was geheel overkapt en kon door ons op elk moment gelopen worden. Helaas goot het en dat bleef het de gehele dag doen zodat de mogelijkheid om hier dieren te spotten er niet was. Om 11:00 uur heb ik mijn pijnlijke spieren na de Kinabalu laten masseren. Een complete massage doet wonderen voor het lichaam. Het bleef regenen dus de rivier safari viel letterlijk in het water.
De hoofdgids heeft ’s middags nog een presentatie over specifiek de Oerang Oetang in Sabah gehouden.Later die middag (tijdens een pot kaarten) moesten we uitkijken dat onze spullen niet gestolen werden door een paar brutale apen.