Dag 8 zondag 5 maart Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Dag 8 zondag 5 maart Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Dag 8 zondag 5 maart Kota Kinabalu

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

06 Maart 2017 | Maleisië, Kota Kinabalu

Programma Harry
Om 1:45 uur gingen de lichten op ons kamertje aan. Opstaan spullen pakken en ontbijten. Om 2:45 uur zijn we op weg gegaan in het pikkedonker, hoofdlampjes gaven het enige licht. Er waren volop sterren maar een heel klein maantje. De inspanningen van gisteren waren nog goed te voelen en ook nu ging het meteen steil omhoog. Veelal waren het een soort trappen maar het werden steeds meer steile rotsplaten waarlangs een wit touw het pad aangaf. Als het te steil werd dan moesten we ons langs het touw omhoogtrekken. Om 6:15 uur bereikten we de top vlak voor zonsopkomst. De top was in dit geval met recht een echte top, echt het puntje van de berg waar iedereen even bij het bord wilde zijn. Vlak daarna kwam de zon op en konden we zien waar we waren en hoe die top bij daglicht eruit zag. Het uitzicht was heel erg indrukwekkend, we zaten daar zelf een heel eind boven de wolken, die als een compacte massa tegen de berg aanhingen. De weg omlaag naar de lodge ging erg vlot in minder dan 2 uur, om 8:15 waren we daar weer voor ons 2e ontbijt en een korte rust. Om 9 uur gingen we verder naar beneden om uiteindelijk om 12:30 weer bij ons startpunt aan te komen. Lopen was bijna niet meer te doen omhoog is zwaar maar omlaag vraagt veel meer van je knieën. Het was weer super om te doen
Programma José
Na het ontbijt naar het Kundasang War Memorial park, heel indrukwekkend. 2400 gevangen op dodenmars gestuurd waarvan maar 6 het overleefd hebben.
Daarna Harry weer opgehaald die terugkwam na de beklimming van de “Mount Kinabalu”.
Na de lunch gezamenlijk weer terug naar Kota Kinabalu.

• 06 Maart 2017 - 15:10

Dimphie:

Proficiat met dit hoogtepunt Knap hoor.weer iets om van je bucketlijst af te strepen.Kun je weer op zoek naar de volgende uitdaging