Zondag, maandag en dinsdag 7, 8 en 9 augustus - Reisverslag uit Kislovodsk, Rusland van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Zondag, maandag en dinsdag 7, 8 en 9 augustus - Reisverslag uit Kislovodsk, Rusland van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Zondag, maandag en dinsdag 7, 8 en 9 augustus

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

08 Augustus 2016 | Rusland, Kislovodsk

We sluiten het deel Caucasus af en nadat we alles hebben ingepakt gaan we na het ontbijt om 10 uur op weg naar het plaatsje Kislovodsk. Een rit van bijna 4 uur rijden, we gaan weer over de wegen waarop af en ook koeien lopen. Doordat we onze toppoging op schema gedaan hebben hebben we hier een dag over, we blijven er 3 nachten(dat is wel een beetje te veel). Onderweg opnieuw veel politiecontroles en dit keer worden we 2 keer van de weg gehaald. De tweede keer wordt ons van alles gevraagd ook waar we vandaan komen. Hij lacht volop maar roept ook meteen “Aha Holland drugs” . Hij blijft lachen ook als hij hoort waar we geweest zijn maar hij gaat toch even in de kofferbak kijken. Als hij al die grote tassen ziet mogen we toch doorrijden. Het hotel in Kislovodsk is erg mooi en ligt vlak bij het centrum. Na een prima lunch bij het hotel zijn een beetje gaan verkennen in de buurt. We vinden een prachtig parkachtig deel met een mooie fontein, er hier zijn heel veel Russen en slechts een paar Nederlanders. Op maandag hebben we het kuuroord met al zijn warme bronnen bekeken. De stad heeft wat dat betreft veel overeenkomsten met de kuuroorden zoals je die ook tegenkomt in Duitsland en Tsjechië. In de stad vindt je ook tientallen marktkraampjes en evenzovele winkeltjes waar je van alles goedkoop kunt kopen.Op dinsdag hebben we de Christen Orthodoxe kerk bekeken. Veel goud en nog meer schilderijen met honderden kaarsen. Na de lunch zijn we in de trein gestapt om kennis te maken met de spoorwegen van Rusland. We mochten gratis mee naar het eerste halte vanaf Kislovodsk. De volgende halte was wel erg dichtbij feitelijk een wijk van Kislovodsk. Er lopen hier mensen langs het spoor en de treinstellen zijn behoorlijk oud. Om die reden wordt er langzaam gereden. Eenmaal terug in de stad hebben we ons opgefrist en zijn we gaan karten in een voormalige parkeergarage.

• 09 Augustus 2016 - 10:02

Mart:

Het gerstenat vloeit weer rijkelijk zie ik. Dat is een goed signaal, je moet je vochtbalans op orde houden :-)
    De volgende fjelltur moet je maar eens in Noorwegen plannen.
    Het gaat hier niet zo extreem hoog (slechts 2469m voor de hoogste top) maar er liggen genoeg topjes boven de 2000 meter die je kunt combineren in een meerdaagse reis.
    Het water is schoon, je krijgt voedsel waar je aan gewend bent en je kunt onderweg genieten van mooie natuur. ¨Afzien¨ ligt binnen handbereik, maar hoeft niet noodzakelijk.
    Het enige negatieve wat ik kan bedenken is de prijs van het bier (en dat je dat in de berghutten niet kunt kopen).
    Ik kan wel een mooie meerdaagse tochten bedenken hier in de buurt, met veel toppen (veel hoogtemeters) of wat langere dagetappes in ongerepte natuur. Keus genoeg.

Goede reis terug en veilig thuis gewenst.
    Mart