Woensdag 3 augustus - Reisverslag uit El’brus, Rusland van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Woensdag 3 augustus - Reisverslag uit El’brus, Rusland van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Woensdag 3 augustus

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

06 Augustus 2016 | Rusland, El’brus

Om 10 uur zijn in het busje gestapt dat ons naar de kabelbaan in het plaatsje Azao bracht.
Ik en nog 2 andere klimmers hadden last van de maag en diarree, maar hopen dat we ons morgen weer wat beter voelen. We zijn niet terechtgekomen in de gedachte wijnvaten maar in een soort grote hut met heel smalle trapjes en kamers met stapelbedden voor 8 personen. Valt best mee hier blijven we in principe 3 nachten en dan de toppoging.
Vandaag zijn we zonder stijgijzers maar met de klasse D schoenen van 3900 naar 4100 meter geklommen, opnieuw erg stijl in de volle zon en in de toch wel losse sneeuw. Dit was opnieuw voor de acclimatisatie. Iedereen was daarna best wel moe en we hebben daarna behalve rusten niet veel meer gedaan. Het avondeten was boekweit met iets dat op gehakt leek. Met veel moeite weggewerkt en vervolgens om 20:45 plat.