Dag 16 dinsdag 12 november Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Dag 16 dinsdag 12 november Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Dag 16 dinsdag 12 november Kathmandu

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

13 November 2013 | Nepal, Kathmandu

Om 5:00 uur zijn we opgestaan en om 5:45 uur zijn we naar het liegveld gewandeld.
We hadden de 2e en de 5e vlucht met TARA airlines, dat betekende de een vroege vlucht en nog en lange dag in Kathmandu. We vlogen uiteindelijk om 8 uur. Wat een een verschrikkelijk chaos op het vliegveld Lukla. Alles liep door heen. Alle bagage werd gezamelijk gewogen en vervolgens moest je je bagage weer openmaken en werden er wat intelligente vragen gesteld waarop iedereen natuurlijk nee zei. Vervolgens moest je door de security poort lopen waar van iedereen zich afvroeg of die het eigenlijk wel deed.
De vlucht en de landing verliepen gelukkig voorspoedig. Het is een aprte belevenis om naast bergen te vliegen die hoger zijn als jou vluchthoogte. In Kathmandu hebben we alles naar het hotel gebracht en zijn we gaan ontbijten in de Kaiserhof, een afgesloten park met mogelijkheid voor een ontbijt. Een rustpunt in een hele drukke stad, een punt waar je lekker in zo even lekker tot jezelf kon komen. De stad zelf is een heerlijke stad om wat te shoppen. Overal door de stad vind je allerlei soorten winkeltjes waar je van alles kunt kopen. De meeste dingen zijn natuurlijk wel namaak. 'S middags voor het eerst weer lekker geluncht met een stukje vlees en 's avonds met de hele groep in stad gegeten de gidsen Masti en Allmar hun Tip gegeven.