dag 8 maandag 4 november Dingboche - Reisverslag uit Dingboche, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu dag 8 maandag 4 november Dingboche - Reisverslag uit Dingboche, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

dag 8 maandag 4 november Dingboche

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

11 November 2013 | Nepal, Dingboche

Dag 8 maandag 4 november Dingboche
We hebben een hele koude nacht doorgebracht in de lodge, het vroor buiten maar ook binnen zaten w e dicht nbij het nulpunt.'s morgen om 6:30 uur op, 7 uur ontbijt en om 7:30 uur op pad het is inmiddels een vast ritueel. Het is opnieuw een prachtige dag de zon schijnt volop maar als we op pad vriest het nog. De meesten hebben al handschoenen aan. Het gaat in de schaduw omlaag tot we de rivier bereiken. Daar aangekomen komen we bij een oude stalen brug die is ingestort, dat ziet er niet zo best uit. Verderop is een nieuwe brug aangelegd waar we veilig kunnen oversteken. De rivier stort zich hier omlaag door het dal. Na het passeren van de brug kwamen we vanuit de schaduw in de zon terecht en dat scheelt een paar graden en een paar laagjes kleding. We liepen daar zelfs in een T-shirt en Bas zelfs in korte broek. Vanaf de brug ging het omhoog tot we voor de tweede keer dezelfde rivier moesten oversteken. Dat betekende even steil omlaag de brug over en opnieuw omhoog. De omgeving was vandaag opnieuw schitterend , we zagen eerst in de verte Mount Everest en later liepen richting Lotse en Luptse. Onderweg passeerden we de Ama Dablan, wij liepen in het dal omgeven door gigantische bergen. Eindpunt vandaag was de Peaceful Lodge in Dingboche. Daar werd eens te meer duidelijk dat met de hoogte de temperatuur daalt maar dat de prijzen stijgen. 'S avonds kregen we bezoek van een groep jongeren,die voor ons zongen en dansten. Het leek een beetje op een soort St Maarten. Er werd natuurlijk ook geld opgehaald.