Dag 6 zaterdag 2 november Namche Bazaar - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu Dag 6 zaterdag 2 november Namche Bazaar - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Harry en Jose - WaarBenJij.nu

Dag 6 zaterdag 2 november Namche Bazaar

Door: Harry de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Harry en Jose

02 November 2013 | Nepal, Kathmandu

In Namche Bazaar hadden we een halve rustdag. In de ochtend een hele steile klim naar het uitkijkpunt bij het vliegveld bij Shyangboche van 800 mtr. Het was een hele steile klim over rotstrappen en heel modderige paden. Het was een hele warme en ook heel vermoeiende klim. Boven aangekomen was het zeker de moeite waard. We hadden uitzicht op de Ama Dablam(6850 m), de Nuptse(7879 m), de Lhotse Star(8393 m), de Lhotse(8503 m) en al als laatste de Mount Everest(8840 m). Werkelijk top, we zagen die steeds als de wolken even opengingen. Wijzelf stonden dus nog 5000 mtr onder de top van de Mount Everest. De middag hebben we in het stadje doorgebracht, Daar waren volop winkeltjes om in rond te kijken. De priijs van een fles water was hier gestegen tot 100 rupees. Morgen gaan we weer vroeg op pad naar Tenboche.

• 02 November 2013 - 16:32

Reginald:

Wat is nu 5000 mrt onder de top. Kom op beetje doorlopen en geen Pole pole meer ;-)

• 03 November 2013 - 08:55

Nel Westerneng:

Ha die Harry,
    Wat een avontuur beleef jij zeg! Het is me eindelijk, met hulp van Jose) gelukt om alles te lezen en ga het zeker nu bijhouden. Heel veel succes met de klims en doe vooral voorzichtig.
    Groetjes,
    Nel.

• 03 November 2013 - 20:55

Pieter De Meijer:

Hoi Harry,

Pas enkele dagen onderweg en toch al midden in het hele echte hoge gebergte. Geniet ervan en kijk goed uit. We blijven je volgen. Groeten Pieter